Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 29K/25/2010
ENZO-VERONIKA-VES, a.s. v konkurze
-
Úpadca
ENZO-VERONIKA-VES, a.s. v konkurze
IČO: 34130039
Dežerice 342
95703 Dežerice
- Druh Zápisnica zo zasadnutia veriteľského výboru
- Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 202 z roku 2011 dňa 20.10.2011
- Spisová značka - súd 29K/25/2010
- Spisová značka - správca 29K/25/2010 S 106
-
Správca
Danica Birošová
Piaristická46
91101 Trenčín
Druh: Fyzická osoba
Kontakt: 032/6583076, advokat@ak-birosova.sk -
Súvisiace odkazy
Zoznam konaní v kraji: Trenčianský.
Podania z Obchodného vestníka: Konkurzy a reštrukturalizácie - Oznámenia správcov.
Konania firmy ENZO-VERONIKA-VES, a.s. v konkurze.
Hospodárske výsledky firmy ENZO-VERONIKA-VES, a.s. v konkurze.
Dátum konania VV: 17.10.2011
Miesto konania : v sídle dlžníka – Dežerice 342
Začiatok zasadnutia:9,00 hod.
Ukončenie zasadnutia:10,00 hod.
Prítomní: podľa prezenčnej listiny
Program zasadnutia:
1.Otvorenie
2. Správa o stave konkurzu
3. Speňažovanie konkurznej podstaty
4. Ukončenie
K bodu 1 – Otvorenie, kontrola uznášaniaschopnosti
Zasadnutie VV otvoril predseda VV. Skonštatoval, že veriteľský výbor je uznášaniaschopný nakoľko sú prítomní traja členovia VV.
K bodu 2 , 3
SKP informovala o výsledku odvolacieho konania vo veci neustanovenia správcu JUDr. Matúša Košaru. Krajský súd rozhodnutie Okresného súdu v Trenčíne potvrdil, JUDr. Matúš Košara proti uvedenému rozhodnutiu podal dovolanie. Predseda VV k veci uviedol, že dovolanie bolo podané aj zo strany obce Dežerice. SKP ďalej informovala, že vykonala opakovanú kontrolu prevádzky Dežerice. Táto je strážená, ekologické záťaže čiastočne odstránené, nájomca vykonal úkony súvisiace so zabezpečením konkurznej podstaty, ochranou majetku a prípravu na jeho riadne užívanie. Ďalej správkyňa informovala o výsledkoch ekologického auditu, ktorého závery sú prílohou tohto záznamu, a tvoria jeho neoddeliteľnú súčasť. Na realizáciu záverov vykonaného auditu v konkurznej podstate nie sú žiadne finančné prostriedky, stav na účte ku dňu konania VV je cca 100 EUR. Nie sú žiadne finančné prostriedky, aby vôbec mohli byť hradené náklady konkurzu. Neuhradených pohľadávok proti podstate je k dnešnému dňu cca 40 tis. EUR. V uvedených pohľadávkach nie sú zahrnuté náklady na vedenie účtovníctva, cestovné správcu a iné náklady súvisiace so správou a zabezpečením majetku úpadcu. Vzhľadom k tomu, že je dôvodná obava, že je narušená statika objektu, konkrétne Administratívnej budovy, skladu nebezpečného odpadu a chemikálií, prevádzka na zhodnocovanie elektroodpadu, správkyňa objednala statický posudok. Ďalej správkyňa informovala, že na Ministerstvo životného prostredia SR bola zaslaná žiadosť o poskytnutie súčinnosti vo veci uplatnenia nárokov súvisiacich z poskytnutých prostriedkov PHARE. K dnešnému dňu nebola správkyni doručená odpoveď. Správkyňa upozornila, že ako jediné riešenie je možné speňaženie konkurznej podstaty, k čomu však nemá príslušné oprávnenie. V rámci dohliadacej činnosti správkyňa požiada súd o stanovisko. Správkyňa informovala členov VV , že je predvolaná na Okresný súd Trenčín dňa 19.10.2011 o 09,00 hod. na vypočutie v právnej veci vyhláseného konkurzu na majetok ENZO-VERONIKA-VES, a.s. Ďalej informovala členov VV , že Okresný súd Trenčín zvoláva schôdzu veriteľov úpadcu ENZO-VERONIKA-VES, a.s., ktorá sa bude konať v sídle Okresného súdu v Trenčíne 09.11.2011 o 09,30 hod. za účelom hlasovania o schválení návrhu na nového správcu podľa § 42 ods. 5 ZKR.
Členovia VV berú správu na vedomie.
Dávam hlasovať o udelenie súhlasu k vypracovaniu statického posudku na ohrozené nehnuteľnosti, zabezpečiť stanovisko MŽP SR a požiadať súd o vyjadrenie k otázke predaja.
Výsledky hlasovania : Za : 3, proti : 0, zdržal sa : 0
Prijaté uznesenie:
Udeľujeme správkyni súhlas , aby dala vypracovať statický posudok na ohrozené nehnuteľnosti, zabezpečiť stanovisko MŽP SR a požiadať súd o vyjadrenie k otázke predaja majetku.
K bodu 4 – Ukončenie
Nakoľko nikto z prítomných nemal ďalšie otázky ani návrhy, predseda VV prítomným poďakoval za účasť a zasadnutie VV ukončil.
predseda Veriteľského výboru, v.r. Obec Dežerice, v zast. Ladislav Chudoba, starosta
zoznam použitých skratiek a pojmov :
VV : veriteľský výbor
KP : konkurzná podstata
SKP : správca konkurznej podstaty
MŽP : ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Úpadca : ENZO – VERONIKA – VES, a.s. v konkurze, Dežerice 342, IČO : 34 130 039
Správca, správkyňa : správca konkurznej podstaty úpadcu ENZO – VERONIKA – VES, a.s. v konkurze
Príloha:
Záver
Dôvodom vykonania komplexného environmentálneho auditu bolo zmapovanie súčasného stavu spoločnosti ENZO – VERONIKA – VES, a.s. v konkurze z hľadiska environmentu.
Zistené skutočnosti:
Počas prevádzkovania zariadenia boli hrubo porušené viaceré ustanovenia zákona o odpadoch
Zhromažďované odpady neboli utriedené podľa druhov odpadov a neboli zabezpečené pred znehodnotením a iným nežiaducim účinkom
Nebezpečné odpady neboli oddelené podľa druhov a neboli ani označené ustanoveným spôsobom
V skladoch sa nachádzajú nebezpečné látky, ktoré sa dajú len ťažko identifikovať, nakoľko ich označenie nie je v súlade so zákonom o odpadoch – chýbajú identifikačné listy
Je zrejmé, že aj doba, skladovania ( 1 rok) vyplývajúca zo zákona bola prekročená
Tieto nebezpečné látky sú dlhodobo uskladnené v priestore, ktorý je nevetraný a výpary týchto látok, môžu spôsobiť zdravotné ťažkosti osobám, ktoré s nimi prichádzajú do kontaktu
Elektroodpad nachádzajúci sa na prevádzke nebol zbavený prednostne látok nebezpečných pre životné prostredie, neboli z neho prednostne odobrané kvapaliny a komponenty, ktoré môžu mať negatívny vplyv na životné prostredie
Elektroodpad nielen, že nebol spracovaný, skladoval sa na voľných priestranstvách, nezabezpečených plochách, čo je v rozpore s technickými požiadavkami zákona o odpadoch
Na zabezpečených plochách sa nachádzajú kontajnery plné neidentifikovateľných nádob, bez označenia, pravdepodobne s odpadmi ropného pôvodu, ktoré vytekajú z nádob a dostávajú sa tak do podložia
Podzemné nádrže nachádzajúce sa pri stáčacom mieste olejov sú plné zaolejovaných vôd, hrozí ich únik do podložia
Skládka odpadov podľa dostupnej dokumentácie nie je uzavretá ani zrekultivovaná
Prevádzkovateľ skládky odpadov je povinný počas prevádzky skládky odpadov vytvárať účelovú finančnú rezervu, ktorej prostriedky sa použijú na uzavretie, rekultiváciu a monitorovanie skládky odpadov po jej uzavretí a na práce súvisiace s odvrátením havárie alebo obmedzenia dôsledkov havárie. Podľa dostupnej dokumentácie táto účelová finančná rezerva tvorená nebola.
Navrhované opatrenia:
Ø Vykonať identifikáciu nebezpečných látok skladovaných v priestoroch areálu (analýza v
Ø Následne všetky tieto odpady odovzdať osobe oprávnenej na nakladanie s takýmto odpadom
Ø Elektroodpad vytriedit a odovzdať organizácii oprávnenej na spracovanie takéhoto odpadu
Ø Zo všetkých podzemných nádrží odčerpať odpad, vykonať ich rozbor, odovzdať oprávneným organizáciám a vykonať tesnostné skúšky všetkých nádrží a potrubí
Ø Technické vybavenie, ktoré na prevádzke ostalo podrobiť kontrole, revízii
Ø Skládku bude treba uzavrieť, zrekultivovať a následne monitorovať
Ø Navrhujeme vykonať rizikovú analýzu. Rizikovou analýzou rozumieme vyhodnotenie environmentálnych vplyvov a vplyvov súvisiacich so zdravím obyvateľstva v prípade výskytu kontaminácie. Jej cieľom je odhadnúť potrebu ochranných opatrení, keďže hodnotenie špecifického rizika je podmienkou pre akékoľvek podobné opatrenia.
Ø Riziková analýza by zmapovala nielen stav podzemných vôd ale zistila by aj prípadné environmentálne záťaže, ktoré zanechal predchádzajúci majiteľ. S ohľadom na nový návrh zákona o environmentálnych záťažiach je dôležité identifikovať prípadnú environmentálnu záťaž a preukázať, že prípadný právny nástupca pôvodcu environmentálnej záťaže nepokračoval v činnosti, ktorá viedla k vzniku environmentálnej záťaže.
Ø Ďaľším krokom je potom posúdenie a určenie najvhodnejšej varianty nápravných opatrení
Na vykonanie navrhovaných opatrení bude treba vynaložiť nemalé finančné prostriedky, je to však jediný spôsob ako zabrániť závažnej ekologickej havárii.
Všetky skutočnosti týkajúce sa dokumentácie, získané po vydaní tejto správy, ktoré by mohli doplniť niektoré uvedené skutočnosti budú súčasťou II. správy o hodnotení.