Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 31K/2/2014

DUNAJ PETROL TRADE, a.s. (skrátené obchodné meno: D.P.T., a.s.)

Text

Zápisnica zo 4. zasadnutia veriteľského výboru

 

v súlade so zák. č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii

v znení neskorších predpisov ( ďalej aj“ ZKR“)

Dlžník:                      DUNAJ PETROL TRADE, a.s.

                                   So sídlom: Záhradnícka 16, Komárno

                                   IČO: 36 527 319                              

Miesto konania:       EUROVEA CENTRAL 2, Pribinova č.6,Bratislava

Dátum konania:       17.07.2014 o 12.00 hod.

Program:                   1. Otvorenie

2. kontrola úloh z 3. Zasadnutia VV

3. správa o činnosti SKP od 3. Zasadnutia VV

4. Udelenie záväzných pokynov vo veci správy majetku podstaty,

5. Rôzne,

6. záver

 

Správca:                     Ing. Aneta Rimaszobati, Rákocziho 12, Nové Zámky – osobne prítomný     

Prítomní členovia veriteľského výboru:   / podľa prezenčnej listiny

  1. Všeobecná úverová banka, a.s. Mlynské Nivy 1, Ba
  2. OMV Slovensko, s.r.o., Einsteinova 25, Ba
  3. APC CONTROLS, s.r.o., Súkennícka 34, Prievidza
  4. passive house development, s.r.o., EUROVEA CENTRAL 2, Ba
  5. astrum, s.r.o., Betliarska 12, Ba

 

  1. Otvorenie:

Otvorenie  zasadnutia veriteľského výboru vykonal predseda VV a prítomných privítal predseda VV, pričom prítomných poučil o ich právach a povinnostiach podľa príslušných ustanovení ZKR, zároveň konštatoval prítomnosť všetkých členov VV.

  1. Kontrola úloh z 3. Zasadnutia VV

V súvislosti s konaním 3. Zasadnutia VV, prítomná správkyňa uviedla, že do termínu 16.07.2014 doručila predsedovi VV prostredníctvom emailu písomnosti, a to zoznam pohľadávok – evidenčná pomôcka (tabuľka), zoznam pohľadávok na CD, prítomná správkyňa odovzdala k rukám VV s tým, že zoznam pohľadávok je uložený na CD nosiči, prostredníctvom emailu ďalej SKP dňa 16.07.2014 doručila súvahu priebežnú, výkaz ziskov a strát.

      Na základe výzvy predsedu VV, aby prítomní členovia, ktorým bolo dňa 16.07.2014 prostredníctvom emailových adries doručené uvedené materiály, uplatnili svoje stanovisko k predmetným materiálom zástupca veriteľa passive house development, s.r.o., JUDr. Dalimír Solčanský, PhD. Uplatnil dotaz, : Žiadam SKP,  aby uviedla, či v ňou doručenom zozname je pohľadávka veriteľa GAMEX zistená, resp. či ju poprela správkyňa. Na predmetnú otázku SKP uvádza: „Pohľadávka veriteľa GAMEX bola popretá správkyňou a preto je v konečnom zozname pohľadávok uvedená ako popretá v plnej výške zo strany SKP, teda zistená 0,.“

      Na ďalšiu otázku, ako sa SKP vysporiadala so spriaznenosťou veriteľa KT SKP uvádza, že po porade s inými odborníkmi v oblasti konkurzného práva dospela k právnemu záveru, že predmetný veriteľ nie je spriaznený s dlžníkom/úpadcom, z dôvodu, že túto spriaznenosť posudzovala v čase podania prihlášky. Následne zast. veriteľa passive house development, s.r.o., oboznámil so znením §95 ZoKR, z ktorého ust. vyplýva, že spriaznenosť sa posudzuje aj do minulosti a teda nie je možné prijať právny názor o tom, že spriaznenosť veriteľa vo vzťahu k dlžníkovi sa posudzuje iba ku dňu uplatnenia pohľadávky veriteľa. Na to SKP uviedla, že prehodnotí zaradenie veriteľa KT ako veriteľa, ktorý sa uspokojuje ako podriadený veriteľ s ohľadom na uvedené skutočnosti, najmä s ohľadom na §95 ZoKR.

Vo veci doručenia účtovnej závierky k 30.06.2014 tak, ako vyplýva z doručenej súvahy dlžníka k 30.06.2014, ako aj výkaz ziskov a strát dlžníka k 30.06.2014 veriteľ passive house development, s.r.o., prost. práv. zast. uplatnil dotaz vo veci vysvetlenia riadku 47 výkazu ziskov a strát vo veci výsledku hospodárenia z bežnej činnosti, kde je uvedené - 416 510,0 Eur s tým, že z čoho pozostáva predmetný záporný výsledok. SKP uviedla, že preverí predmetnú sumu prostredníctvom účtovníka, ktorý spracoval výkazy s tým, že za účelom poskytnutia komplexných informácií aj vo vzťahu  k iným položkám uvedeným v doručených výkazoch, z hľadiska ich vecnej správnosti sa VV uzniesol po dohode s SKP, že zast. VV sa zúčastní osobne stretnutia v sídle dlžníka, resp. SKP za prítomnosti účtovníka, ktorý predmetné výkazy zostavil a vyhotovil, tak aby sa predmetné stretnutie uskutočnilo v priebehu bud. kal. týždňa teda v termíne od 21.07. 2014.

Vo vzťahu ku kontrole úloh z 3. Zast. VV SKP, na otázku predsedu VV uviedla, že opravu vo zverejnení súpisu majetku dlžníka vo vzťahu k duplicite položiek zverejnených v OV túto opravu vykonala zadaním zverejnenia do OV dňa 16.07.2017/teda ku dňu konania zast. VV predmetné podanie o vykonanie opravy súpisu majetku nebolo ešte zverejnené/.

Vo vzťahu k kontrole úloh z 3. Zast. VV, SKP na otázku predsedu VV uviedla, že pracovný pomer s osobou Huršan bol ukončený dohodou.

Vo vzťahu osobe advokáta JUDr. Schwarza tento uviedol, že v období február až jún 2014 bol zamestnancom úpadcu DPT, teda ho zamestnávala správkyňa a od 1.7. má uzavretú zmluvu o poskytovaní právnych služieb úpadcovi advokátom JUDr. Schwarzom. Členovia VV uplatnili výhrady k jej uzavretiu, a to vo vzťahu k tej skutočnosti, že advokát bol v pracovnom pomere dlžníka, ako aj vo vzťahu k výške plnenia, ktorá nezodpovedá charakteru, obsahu a rozsahu služieb, ktoré je potrebné vykonať/výška nezodpovedá ani reálnemu výsledku hospodárenia počas prevádzky podniku dlžníka z hľadiska dosiahnutých príjmov pre podstatu dlžníka/.

Vo vzťahu ku kontrole úloh z 3. Zasadnutia VV, na výzvu predsedu VV SKP oproti podpisu predpisu VV doručila notárky overenú ftk. Zmluvy č. 16/2006 uzavretú medzi – Štátna plavebná správa  - Verejné prístavy a DUNAJ PETROL TRADE, a.s., ktorú eviduje SKP vo svojej agende.

SKP zároveň uviedla, že priebežne sú jej doručované výsledky lustrácie aktívnych/pasívnych sporov vo veci úpadcu na základe jej žiadosti o vykonanie lustrácie v zmysle doporučenia členov VV, s tým že na termín 09.09.2014 je vytýčené pojednávanie na KS Nitra. V predmetnom pojednávaní dlžníka/úpadcu zastupoval externý advokát, s ktorým však nedoporučuje spolupracovať ďalej vzhľadom k jeho požiadavkám na odmenu. Členovia VV sa zhodli na to, že vzhľadom k termínu pojednávania a generálnemu končeniu zastupovania JUDr. Šimkoviča ako práv. zast. úpadcu SKP požiada o protokolárne odovzdanie agendy, s ohľadom na obsah spisu a konania vedeného na KS Nitra a tento doručí predsedovi VV tak aby bolo možné prijať záväzné rozhodnutie, či je potrebné práv. zast. dlžníka/úpadcu v predmetnom spore, alebo aký postup je potrebné zaujať. S ohľadom na vytýčený termín pojednávania dňa 09.09.2014, je potrebné tieto úkony vykonať bez  zytočného dokladu, najneskôr v termíne do 09.08.2014. SKP uviedla, že zabezpečí výzvou odovzdanie agendy práv. Zast. s ktorým ukončila spoluprácu za stupovania dlžníka/úpadcu a s ohľadom na vytýčený termín pojednávania na KS Nitra, čo najskôr zabezpečí spis k predmetnej právnej veci na zaujatie stanoviska VV o ďalšom postupe.

Na výzvu predsedu VV vo veci zostavenia resp. doloženia zoznamu pohľadávok proti podstate, aj v kontexte evidencie záporného . Hospodárskeho výsledku a spornosti položiek, ktoré tvoria predmetný výkaz v tejto časti, SKP uviedla, že zostaví a dodá k rukám resp. na email predsedu VV podrobný zoznam pohľadávok proti podstate s vyznačením uhradených a s vyznačením neuhradených plus dátumu zaradenia pohľadávky do zoznamu v súlade s platnými predpismi.

Vo vzťahu ku kontrole úloh z 3. Zasadnutia VV, na výzvu predsedu VV SKP uviedla, že dotazom na osobu p. Slivka konštatuje, že vie prevádzkovať iba loď T3, T4 a loď Viktória, s tým že pre ostatné plavidlá práca nie je zabezpečená. Náklady na opravy a sanáciu lodí boli vyčíslené aj v písomnom vyjadrení dipl. Ing. Kpt. Tibora Slivku ku dňu 11.07.2014 tak, že priebežný rozpočet na opravu TR- 702 je v sume 146.900,0 Eur a priebežný rozpočet na opravu plavidla TR – 701 je v sume 121.900, 0 Eur. Prít. Zast. VUB uviedol, že považuje uvedené náklady za neprimerané, vzhľadom na to, že náklady na opravy sa už vynakladali počas prevádzky dlžníka pred vyhlásením konkurzu a s poukazom na uvedené skutočnosti zast. veriteľa VUB JUDr. M. Gašparovičová požiadala SKP, aby bez zbytočného odkladu doručila výlučne k rukám VUB nasledovné podklady:

  1. Podrobný prehľad mesačných nákladov spojených so prevádzkou plavidiel, na ktoré má zriadené záložné právo veriteľ – VUB, a.s.
  2. Podrobný prehľad /zoznam pohľadávok proti podstate.
  3. Podrobnú správu o technickom stave plavidiel, na ktoré má zriadené záložné právo VUB/predmetná požiadavky bola vznesená v súvislosti s oznámením člena VV  o tom, že jeden kus plavidlo patriace VUB sa potápa./
  4. Informáciu na aký účel bola z účtu VUB prevedená platba v sume 12 tis. Eur/SKP uviedla, že išlo o prevod na náklady konkurzu a to na účet SKP
  5. Podrobný výpočet/kalkuláciu nákladov spojených s nárokmi zamestnancov/ lodníkov, kt. vykonávajú prevádzku lodí patriacich do záložného práva VUB s tým že osobitne náklady spojené s ukončením PP osoby p. Szabo, vrátane vyčíslenia nevyplatenej mzdy, vyčíslenia nároku na odstupné, ako aj kalkuláciu nákladov spojených s ukončením PP osoby Krnáčová.

Vo vzťahu k potrebe zaujať stanovisko SKP o ďalšej prevádzke dlžníka vzhľadom k vyššie uvedeným skutočnostiam, po rozsiahlej diskusii členov VV a SKP, SKP uviedla, že navrhuje prevádzku dlžníka/úpadcu ukončiť, s tým že hodlá pokračovať iba v nájmoch na loď T3, T4 a Viktóriu s tým že zároveň informovala prítomných členov VV, že zast. GAMEX ústne vzniesol požiadavku o možnosť prenájmu lode. Členovia VV vyjadrili stanovisko, že do definitívneho uzavretia prehľadu nákladov a vysvetlenia záporného hospodárskeho výsledku vykázaného vo výkaze ziskov a strát za obdobie činnosti SKP t.j. k 30.06.2014, v sume – 416 tis. Eur, nebudú príjmať žiadne návrhy spol. GAMEX vo veci nájmu lode a to aj s ohľadom na skutočnosť, že predmetná loď je v nájme už dnes a je otázne výhodnosť ďalšieho nájmu pre podstatu dlžníka aj vzhľadom k nedoručeniu konkrétneho písomného návrhu žiadateľ/záujemcu.

Na to boli prijaté tieto závery/odporúčania:

  1. SKP zostaví a vyhotoví podrobný zoznam pohľadávok pri podstate dlžníka/úpadcu s vyznačením dátumu úhrady plus s vyznačením, že k úhrade nedošlo
  2. V súčinnosti s účtovníkom/ekonómom zabezpečí VV termíne od 21.07.2014 prítomnosť zhotoviteľa výkazov k 30.06.2014 za účelom objasnenia položiek, za prítomnosti člena VV s tým že konkrétny termín stretnutia si dohodnú telefonicky tak, aby sa stretnutie uskutočnilo najneskôr do 25.07.2014.
  3. Pripraví resp. zabezpečí prehľad o technickom stave plavidiel, najmä v kontexte informácie o potápaní sa niektorých plavidiel resp. plavidla.
  4. Zabezpečí otvorenie účtu vo VUB v súlade s prijatými závermi a odporúčaniami z predchádzajúcich zasadnutiach VV
  5. Prehodnotí účelovosť, vhodnosť a ekonomický prínos uzavretej zmluvy o poskytovaní právnych služieb s advokátom JUDr. R. Schwarzom, vyčísli samostatne mzdové náklady osôb, s ktorými ukončila PP, a to osobitne nevyplatené mzdu plus osobitne odstupné/kolektívna zmluva nebola uzavretá.
  6. Zabezpečí protokolárne odovzdanie právnej agendy JUDr. Šimkoviča, osobitne zvlášť právnej agendy a spisu v spore , v kt. vytýčil KS Nitra pojednávanie s termínom konania 09.09.2014 za účelom prijatia ďalšieho postupu člnmi VV vo veci potreby/nutnosti/resp. inak prav. zast. v predmetnom konaní resp. vykonania iných úkonov.

Vo vzťahu k návrhu SK ukončiť prevádzkovanie dlžníka zároveň SKP uviedla, že „po dočerpaní dovoleniek zároveň ukončí PP výpoveďou pre nadbytočnosť aj s ostatnými lodníkmi a osobami zabezpečujúcimi prevádzku lodí.

Predmetné informácie, podklady doručí SKP v uvedených termínoch resp. podľa možnosti, čo najskôr, prostredníctvom emailu predsedu VV, podklady ktoré žiadala VUB, a.s. prostredníctvom emailu zast. VUB, a.s..

Prítomní členovia VV  túto skutočnosť vzali na vedomie.

  1. Správa o činnosti SKP od 3. Zasadnutia VV

SKP informovala prítomných členov VV o úkonoch, ktoré spočívali najmä zabezpečenia požadovaných dokladov , podkladov a informácií s tým, že časť vyžiadaných podkladov a informácií doručila SKP ku dňu 16.07.2014 a ďalšie priebežne spracuje v zmysle vyššie uvedených skutočností, vrátane zabezpečenia súčinnosti účtovníka, ktorý zostavil výkazy o hospodárení dlžníka/úpadcu počas konkurzu k 30.06.2014, v termíne najneskôr do 25.07.2014 kedy sa po tel. dohode zúčastní stretnutia zast. VV, SKP, účtovník v sídle úpadcu resp. v sídle SKP resp. v sídle uloženia účtovných dokladov a archívu úpadcu.

Zároveň SKP uviedla, že zabezpečí vypracovanie a predloženie vyššie uvedených podkladov, vrátane pdkladov ktoré požiadala VUB, a.s.

Prítomná SKP uviedla, že výzvu na úhradu pohľadávky voči povinným osobám doručila s tým, že pripravuje žalobu na uplatnenie nároku za porušenie povinnosti oneskoreného podania návrhu na konkurz voči povinným osobám/ide o pohľadávku v sume cca 34 tis. Eur, /ktorá by v prípade úspechu sporu pripadla do konkurznej podstaty úpadcu.

Členovia VV vzali túto skutočnosť na vedomie a hlasovaním odsúhlasili správnosť postupu SKP s tým že zast. veriteľa passive house development, s.r.o.,  sa zdržal odsúhlasenia postupu.

SKP zároveň uviedla, že z dôvodu prijatia rozhodnutia o ukončení prevádzky dlžníka z dôvodu nedostatku práce, s výnimkou nájmu plavidiel a lodí T3, T4 a lode Viktória zároveň ukončí PP tak ako vyššie uviedla a ponechá v stave zamestnancov p. Slivku plus 2 osoby za účelom zabezpečenia minim. servisu plavidiel a lodí dlžníka v prístave/vykonávanie nevyhnutných úkonov ukotvenia lodí a plavidiel v prístave/.

SKP zároveň uviedla, že nemá vedomosť o potápaní sa plavidla/túto skutočnosť preverí  a doručí stanovisko k uvedenému.

SKP uviedla, že čo najskôr zabezpečí protokolárne prevzatie celej právnej agendy dlžníka/úpadcu ktorá sa t.č. nachádza u práv. zast. JUDr. Šimkovič aj s ohľadom na ukončenie spolupráce, osobitne zvlášť zabezpečí kompletný spis vo veci vytýčeného konania na KS Nitra s termínom09.09.2014 a tieto informácie a podklady doručí predsedovi VV.

Členovia VV v súlade s informáciami SKP požiadali SKP, aby predmetné informácie boli k dispozícii najneskôr k 25.07.2014.

Prítomní členovia VV vzali poskytnuté informácie SKP o jej činnosti na vedomie, a uložili SKP úpadcu, zabezpečiť potrebné úkony súčinnosti 3. osôb pri realizácii odporúčaní vyššie uvedených.

4. Udelenie záväzných pokynov vo veci správy majetku podstaty

Vzhľadom na skutočnosť, že SKP v správe uviedla, že navrhuje ukončiť prevádzku dlžníka vzhľadom na skutočnosť nedostatku práce, a príjmov pre konkurznú podstatu, predseda VV vzhľadom na rozsiahlu diskusiu k uvedenému dal hlasovať o návrhu SKP ukončiť prevádzku časti podniku dlžníka – Vodná doprava ku dňu 20.07,2014 a tým zároveň ukončiť PP po dočerpaní dovoleniek so zamestnancami úpadcu a v PP ponechať p. Slivka plus 2 osoby za účelom zabezpečenia min. úkonov preväzovania lodí v prístave.

Predseda VV dal hlasovať o návrhu SKP ukončiť prevádzku dlžníka.

Hlasovanie:

ZA: 5 veritelia – 5 hlasov

PROTI: 0

ZDRŽALI SA: 0

V nadväznosti na hlasovanie členov veriteľského výboru bolo prijaté nasledovné

UZNESENIE č. 1:

„Veriteľský výbor súhlasí s návrhom SKP ukončiť prevádzku časti podniku dlžníka – Vodná doprava.“

Práv. zast. veriteľa passive house development, s.r.o., uplatnil návrh na priznanie trov veriteľov/členov VV, ktorí sú práv. zast. pri zasadnutiach VV, aby sa VV uzniesol na to, že im patria trovy vo výške 1/6 výpočtového základu uvedeného vo Vyhl. MS SR č. 655/2004 Z. z. v platnom znení o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb za každú začatú hodinu.

Predseda VV dal hlasovať o tomto návrhu s týmto výsledkom:

Hlasovali takto:

Hlasovanie:

ZA: 3 veritelia – 3 hlasy

PROTI: 0

ZDRŽALI SA: 2

Na to bolo prijaté

 uznesenie č. 2

„ VV súhlasí  s  priznanmí náhrady  trov členom VV, ktorí sú práv. zast. advokátom, a to vo výške 1/6 výpočtového základu uvedeného vo Vyhl. MS SR č. 655/2004 Z. z. v platnom znení o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb za každú začatú hodinu.“

5.Rôzne

Vzhľadom na doručenie návrhu pred konaním tohto zasadnutia VV zo strany členov VV s výnimkou členov VUB, a.s., predseda VV oboznámil prítomných o návrhu na doručenie žiadosti SKP o zvolanie schôdze veriteľov podľa §34 ods. 2 zák. č. 7/2005 Z. z. ZKR v platnom znení s programom: Návrh na ustanovenie nového správcu konkurznej podstaty

Predseda VV predniesol v časti rôzne tento návrh na udelenie pokynu/žiadosti VV SKP vo veci zvolania schôdze veriteľov úpadcu podľa §34 ods. 2 zák. č. 7/2005 Z. z. ZKR v platnom znení  s programom: ustanovenie nového SKP a dal hlasovať o tomto návrhu s týmto výsledkom:

Hlasovali takto:

Hlasovanie:

ZA: 4veritelia – 4 hlasy

PROTI: 0

ZDRŽALI SA: 1 veriteľ/VUB, a.s.

Na to bolo prijaté uznesenie č. 3:

„VV žiada SKP o zvolanie schôdze veriteľov v právnej veci úpadcu DUNAJ PETROL TRADE a.s. Záhradnícka 16, Komárno, konkurz č. 31K/2/2014 konane vedené na OS Nitra, a to podľa § 34 ods. 2 zak. č. 7/2005 Z. z. ZKR v platnom znení v zak. stanovenej lehote s týmto programom: návrh na ustanovenie nového správcu konkurznej podstaty.“

SKP zároveň písomne prevzala žiadosť VV zo dňa 17.07.2014 o zvolanie schôdze veriteľov podľa §34 ods. 2 ZKR s programom: návrh na ustanovenie nového SKP, ktoré bolo vypracované písomne a doručené/odovzdané/prevzaté dňa 17.07.2014 osobne SKP čo potvrdila svojim vlastnoručným podpisom.

6.Záver

Zasadnutie veriteľského výboru ukončil  jeho predseda, veriteľ astrum, s.r.o. IČO: 47 180 609, Bratislava, ktorý prítomným poďakoval za ich účasť, pričom správcovi uložil povinnosť zverejnenia tejto zápisnice, ako aj prijatého uznesenia č. 1 zákonným spôsobom v zmysle ustanovenia § 38, ods. 6 ZKR v Obchodnom vestníku.

Rokovanie VV ukončené o 15.00 hod.

V Bratislave dňa 17.07.2014