Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 31K/2/2014
DUNAJ PETROL TRADE, a.s. (skrátené obchodné meno: D.P.T., a.s.)
-
Úpadca
DUNAJ PETROL TRADE, a.s. (skrátené obchodné meno: D.P.T., a.s.)
IČO: 36527319
Záhradnícka 16
94501 Komárno
- Druh Zápisnica zo zasadnutia veriteľského výboru
- Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 146 z roku 2014 dňa 31.7.2014
- Spisová značka - súd 31K/2/2014
- Spisová značka - správca 31K/2/2014 S1321
-
Správca
Aneta Rimaszobati
Rákocziho12
94001 Nové Zámky
Druh: Fyzická osoba
Kontakt: 0908764124, rimaszombati.aneta@gmail.com -
Súvisiace odkazy
Zoznam konaní v kraji: Nitriansky.
Podania z Obchodného vestníka: Konkurzy a reštrukturalizácie - Oznámenia správcov.
Konania firmy DUNAJ PETROL TRADE, a.s. (skrátené obchodné meno: D.P.T., a.s.).
Hospodárske výsledky firmy DUNAJ PETROL TRADE, a.s. (skrátené obchodné meno: D.P.T., a.s.).
Zápisnica zo 4. zasadnutia veriteľského výboru
v súlade so zák. č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii
v znení neskorších predpisov ( ďalej aj“ ZKR“)
Dlžník: DUNAJ PETROL TRADE, a.s.
So sídlom: Záhradnícka 16, Komárno
IČO: 36 527 319
Miesto konania: EUROVEA CENTRAL 2, Pribinova č.6,Bratislava
Dátum konania: 17.07.2014 o 12.00 hod.
Program: 1. Otvorenie
2. kontrola úloh z 3. Zasadnutia VV
3. správa o činnosti SKP od 3. Zasadnutia VV
4. Udelenie záväzných pokynov vo veci správy majetku podstaty,
5. Rôzne,
6. záver
Správca: Ing. Aneta Rimaszobati, Rákocziho 12, Nové Zámky – osobne prítomný
Prítomní členovia veriteľského výboru: / podľa prezenčnej listiny
- Všeobecná úverová banka, a.s. Mlynské Nivy 1, Ba
- OMV Slovensko, s.r.o., Einsteinova 25, Ba
- APC CONTROLS, s.r.o., Súkennícka 34, Prievidza
- passive house development, s.r.o., EUROVEA CENTRAL 2, Ba
- astrum, s.r.o., Betliarska 12, Ba
- Otvorenie:
Otvorenie zasadnutia veriteľského výboru vykonal predseda VV a prítomných privítal predseda VV, pričom prítomných poučil o ich právach a povinnostiach podľa príslušných ustanovení ZKR, zároveň konštatoval prítomnosť všetkých členov VV.
- Kontrola úloh z 3. Zasadnutia VV
V súvislosti s konaním 3. Zasadnutia VV, prítomná správkyňa uviedla, že do termínu 16.07.2014 doručila predsedovi VV prostredníctvom emailu písomnosti, a to zoznam pohľadávok – evidenčná pomôcka (tabuľka), zoznam pohľadávok na CD, prítomná správkyňa odovzdala k rukám VV s tým, že zoznam pohľadávok je uložený na CD nosiči, prostredníctvom emailu ďalej SKP dňa 16.07.2014 doručila súvahu priebežnú, výkaz ziskov a strát.
Na základe výzvy predsedu VV, aby prítomní členovia, ktorým bolo dňa 16.07.2014 prostredníctvom emailových adries doručené uvedené materiály, uplatnili svoje stanovisko k predmetným materiálom zástupca veriteľa passive house development, s.r.o., JUDr. Dalimír Solčanský, PhD. Uplatnil dotaz, : Žiadam SKP, aby uviedla, či v ňou doručenom zozname je pohľadávka veriteľa GAMEX zistená, resp. či ju poprela správkyňa. Na predmetnú otázku SKP uvádza: „Pohľadávka veriteľa GAMEX bola popretá správkyňou a preto je v konečnom zozname pohľadávok uvedená ako popretá v plnej výške zo strany SKP, teda zistená 0,.“
Na ďalšiu otázku, ako sa SKP vysporiadala so spriaznenosťou veriteľa KT SKP uvádza, že po porade s inými odborníkmi v oblasti konkurzného práva dospela k právnemu záveru, že predmetný veriteľ nie je spriaznený s dlžníkom/úpadcom, z dôvodu, že túto spriaznenosť posudzovala v čase podania prihlášky. Následne zast. veriteľa passive house development, s.r.o., oboznámil so znením §95 ZoKR, z ktorého ust. vyplýva, že spriaznenosť sa posudzuje aj do minulosti a teda nie je možné prijať právny názor o tom, že spriaznenosť veriteľa vo vzťahu k dlžníkovi sa posudzuje iba ku dňu uplatnenia pohľadávky veriteľa. Na to SKP uviedla, že prehodnotí zaradenie veriteľa KT ako veriteľa, ktorý sa uspokojuje ako podriadený veriteľ s ohľadom na uvedené skutočnosti, najmä s ohľadom na §95 ZoKR.
Vo veci doručenia účtovnej závierky k 30.06.2014 tak, ako vyplýva z doručenej súvahy dlžníka k 30.06.2014, ako aj výkaz ziskov a strát dlžníka k 30.06.2014 veriteľ passive house development, s.r.o., prost. práv. zast. uplatnil dotaz vo veci vysvetlenia riadku 47 výkazu ziskov a strát vo veci výsledku hospodárenia z bežnej činnosti, kde je uvedené - 416 510,0 Eur s tým, že z čoho pozostáva predmetný záporný výsledok. SKP uviedla, že preverí predmetnú sumu prostredníctvom účtovníka, ktorý spracoval výkazy s tým, že za účelom poskytnutia komplexných informácií aj vo vzťahu k iným položkám uvedeným v doručených výkazoch, z hľadiska ich vecnej správnosti sa VV uzniesol po dohode s SKP, že zast. VV sa zúčastní osobne stretnutia v sídle dlžníka, resp. SKP za prítomnosti účtovníka, ktorý predmetné výkazy zostavil a vyhotovil, tak aby sa predmetné stretnutie uskutočnilo v priebehu bud. kal. týždňa teda v termíne od 21.07. 2014.
Vo vzťahu ku kontrole úloh z 3. Zast. VV SKP, na otázku predsedu VV uviedla, že opravu vo zverejnení súpisu majetku dlžníka vo vzťahu k duplicite položiek zverejnených v OV túto opravu vykonala zadaním zverejnenia do OV dňa 16.07.2017/teda ku dňu konania zast. VV predmetné podanie o vykonanie opravy súpisu majetku nebolo ešte zverejnené/.
Vo vzťahu k kontrole úloh z 3. Zast. VV, SKP na otázku predsedu VV uviedla, že pracovný pomer s osobou Huršan bol ukončený dohodou.
Vo vzťahu osobe advokáta JUDr. Schwarza tento uviedol, že v období február až jún 2014 bol zamestnancom úpadcu DPT, teda ho zamestnávala správkyňa a od 1.7. má uzavretú zmluvu o poskytovaní právnych služieb úpadcovi advokátom JUDr. Schwarzom. Členovia VV uplatnili výhrady k jej uzavretiu, a to vo vzťahu k tej skutočnosti, že advokát bol v pracovnom pomere dlžníka, ako aj vo vzťahu k výške plnenia, ktorá nezodpovedá charakteru, obsahu a rozsahu služieb, ktoré je potrebné vykonať/výška nezodpovedá ani reálnemu výsledku hospodárenia počas prevádzky podniku dlžníka z hľadiska dosiahnutých príjmov pre podstatu dlžníka/.
Vo vzťahu ku kontrole úloh z 3. Zasadnutia VV, na výzvu predsedu VV SKP oproti podpisu predpisu VV doručila notárky overenú ftk. Zmluvy č. 16/2006 uzavretú medzi – Štátna plavebná správa - Verejné prístavy a DUNAJ PETROL TRADE, a.s., ktorú eviduje SKP vo svojej agende.
SKP zároveň uviedla, že priebežne sú jej doručované výsledky lustrácie aktívnych/pasívnych sporov vo veci úpadcu na základe jej žiadosti o vykonanie lustrácie v zmysle doporučenia členov VV, s tým že na termín 09.09.2014 je vytýčené pojednávanie na KS Nitra. V predmetnom pojednávaní dlžníka/úpadcu zastupoval externý advokát, s ktorým však nedoporučuje spolupracovať ďalej vzhľadom k jeho požiadavkám na odmenu. Členovia VV sa zhodli na to, že vzhľadom k termínu pojednávania a generálnemu končeniu zastupovania JUDr. Šimkoviča ako práv. zast. úpadcu SKP požiada o protokolárne odovzdanie agendy, s ohľadom na obsah spisu a konania vedeného na KS Nitra a tento doručí predsedovi VV tak aby bolo možné prijať záväzné rozhodnutie, či je potrebné práv. zast. dlžníka/úpadcu v predmetnom spore, alebo aký postup je potrebné zaujať. S ohľadom na vytýčený termín pojednávania dňa 09.09.2014, je potrebné tieto úkony vykonať bez zytočného dokladu, najneskôr v termíne do 09.08.2014. SKP uviedla, že zabezpečí výzvou odovzdanie agendy práv. Zast. s ktorým ukončila spoluprácu za stupovania dlžníka/úpadcu a s ohľadom na vytýčený termín pojednávania na KS Nitra, čo najskôr zabezpečí spis k predmetnej právnej veci na zaujatie stanoviska VV o ďalšom postupe.
Na výzvu predsedu VV vo veci zostavenia resp. doloženia zoznamu pohľadávok proti podstate, aj v kontexte evidencie záporného . Hospodárskeho výsledku a spornosti položiek, ktoré tvoria predmetný výkaz v tejto časti, SKP uviedla, že zostaví a dodá k rukám resp. na email predsedu VV podrobný zoznam pohľadávok proti podstate s vyznačením uhradených a s vyznačením neuhradených plus dátumu zaradenia pohľadávky do zoznamu v súlade s platnými predpismi.
Vo vzťahu ku kontrole úloh z 3. Zasadnutia VV, na výzvu predsedu VV SKP uviedla, že dotazom na osobu p. Slivka konštatuje, že vie prevádzkovať iba loď T3, T4 a loď Viktória, s tým že pre ostatné plavidlá práca nie je zabezpečená. Náklady na opravy a sanáciu lodí boli vyčíslené aj v písomnom vyjadrení dipl. Ing. Kpt. Tibora Slivku ku dňu 11.07.2014 tak, že priebežný rozpočet na opravu TR- 702 je v sume 146.900,0 Eur a priebežný rozpočet na opravu plavidla TR – 701 je v sume 121.900, 0 Eur. Prít. Zast. VUB uviedol, že považuje uvedené náklady za neprimerané, vzhľadom na to, že náklady na opravy sa už vynakladali počas prevádzky dlžníka pred vyhlásením konkurzu a s poukazom na uvedené skutočnosti zast. veriteľa VUB JUDr. M. Gašparovičová požiadala SKP, aby bez zbytočného odkladu doručila výlučne k rukám VUB nasledovné podklady:
- Podrobný prehľad mesačných nákladov spojených so prevádzkou plavidiel, na ktoré má zriadené záložné právo veriteľ – VUB, a.s.
- Podrobný prehľad /zoznam pohľadávok proti podstate.
- Podrobnú správu o technickom stave plavidiel, na ktoré má zriadené záložné právo VUB/predmetná požiadavky bola vznesená v súvislosti s oznámením člena VV o tom, že jeden kus plavidlo patriace VUB sa potápa./
- Informáciu na aký účel bola z účtu VUB prevedená platba v sume 12 tis. Eur/SKP uviedla, že išlo o prevod na náklady konkurzu a to na účet SKP
- Podrobný výpočet/kalkuláciu nákladov spojených s nárokmi zamestnancov/ lodníkov, kt. vykonávajú prevádzku lodí patriacich do záložného práva VUB s tým že osobitne náklady spojené s ukončením PP osoby p. Szabo, vrátane vyčíslenia nevyplatenej mzdy, vyčíslenia nároku na odstupné, ako aj kalkuláciu nákladov spojených s ukončením PP osoby Krnáčová.
Vo vzťahu k potrebe zaujať stanovisko SKP o ďalšej prevádzke dlžníka vzhľadom k vyššie uvedeným skutočnostiam, po rozsiahlej diskusii členov VV a SKP, SKP uviedla, že navrhuje prevádzku dlžníka/úpadcu ukončiť, s tým že hodlá pokračovať iba v nájmoch na loď T3, T4 a Viktóriu s tým že zároveň informovala prítomných členov VV, že zast. GAMEX ústne vzniesol požiadavku o možnosť prenájmu lode. Členovia VV vyjadrili stanovisko, že do definitívneho uzavretia prehľadu nákladov a vysvetlenia záporného hospodárskeho výsledku vykázaného vo výkaze ziskov a strát za obdobie činnosti SKP t.j. k 30.06.2014, v sume – 416 tis. Eur, nebudú príjmať žiadne návrhy spol. GAMEX vo veci nájmu lode a to aj s ohľadom na skutočnosť, že predmetná loď je v nájme už dnes a je otázne výhodnosť ďalšieho nájmu pre podstatu dlžníka aj vzhľadom k nedoručeniu konkrétneho písomného návrhu žiadateľ/záujemcu.
Na to boli prijaté tieto závery/odporúčania:
- SKP zostaví a vyhotoví podrobný zoznam pohľadávok pri podstate dlžníka/úpadcu s vyznačením dátumu úhrady plus s vyznačením, že k úhrade nedošlo
- V súčinnosti s účtovníkom/ekonómom zabezpečí VV termíne od 21.07.2014 prítomnosť zhotoviteľa výkazov k 30.06.2014 za účelom objasnenia položiek, za prítomnosti člena VV s tým že konkrétny termín stretnutia si dohodnú telefonicky tak, aby sa stretnutie uskutočnilo najneskôr do 25.07.2014.
- Pripraví resp. zabezpečí prehľad o technickom stave plavidiel, najmä v kontexte informácie o potápaní sa niektorých plavidiel resp. plavidla.
- Zabezpečí otvorenie účtu vo VUB v súlade s prijatými závermi a odporúčaniami z predchádzajúcich zasadnutiach VV
- Prehodnotí účelovosť, vhodnosť a ekonomický prínos uzavretej zmluvy o poskytovaní právnych služieb s advokátom JUDr. R. Schwarzom, vyčísli samostatne mzdové náklady osôb, s ktorými ukončila PP, a to osobitne nevyplatené mzdu plus osobitne odstupné/kolektívna zmluva nebola uzavretá.
- Zabezpečí protokolárne odovzdanie právnej agendy JUDr. Šimkoviča, osobitne zvlášť právnej agendy a spisu v spore , v kt. vytýčil KS Nitra pojednávanie s termínom konania 09.09.2014 za účelom prijatia ďalšieho postupu člnmi VV vo veci potreby/nutnosti/resp. inak prav. zast. v predmetnom konaní resp. vykonania iných úkonov.
Vo vzťahu k návrhu SK ukončiť prevádzkovanie dlžníka zároveň SKP uviedla, že „po dočerpaní dovoleniek zároveň ukončí PP výpoveďou pre nadbytočnosť aj s ostatnými lodníkmi a osobami zabezpečujúcimi prevádzku lodí.
Predmetné informácie, podklady doručí SKP v uvedených termínoch resp. podľa možnosti, čo najskôr, prostredníctvom emailu predsedu VV, podklady ktoré žiadala VUB, a.s. prostredníctvom emailu zast. VUB, a.s..
Prítomní členovia VV túto skutočnosť vzali na vedomie.
- Správa o činnosti SKP od 3. Zasadnutia VV
SKP informovala prítomných členov VV o úkonoch, ktoré spočívali najmä zabezpečenia požadovaných dokladov , podkladov a informácií s tým, že časť vyžiadaných podkladov a informácií doručila SKP ku dňu 16.07.2014 a ďalšie priebežne spracuje v zmysle vyššie uvedených skutočností, vrátane zabezpečenia súčinnosti účtovníka, ktorý zostavil výkazy o hospodárení dlžníka/úpadcu počas konkurzu k 30.06.2014, v termíne najneskôr do 25.07.2014 kedy sa po tel. dohode zúčastní stretnutia zast. VV, SKP, účtovník v sídle úpadcu resp. v sídle SKP resp. v sídle uloženia účtovných dokladov a archívu úpadcu.
Zároveň SKP uviedla, že zabezpečí vypracovanie a predloženie vyššie uvedených podkladov, vrátane pdkladov ktoré požiadala VUB, a.s.
Prítomná SKP uviedla, že výzvu na úhradu pohľadávky voči povinným osobám doručila s tým, že pripravuje žalobu na uplatnenie nároku za porušenie povinnosti oneskoreného podania návrhu na konkurz voči povinným osobám/ide o pohľadávku v sume cca 34 tis. Eur, /ktorá by v prípade úspechu sporu pripadla do konkurznej podstaty úpadcu.
Členovia VV vzali túto skutočnosť na vedomie a hlasovaním odsúhlasili správnosť postupu SKP s tým že zast. veriteľa passive house development, s.r.o., sa zdržal odsúhlasenia postupu.
SKP zároveň uviedla, že z dôvodu prijatia rozhodnutia o ukončení prevádzky dlžníka z dôvodu nedostatku práce, s výnimkou nájmu plavidiel a lodí T3, T4 a lode Viktória zároveň ukončí PP tak ako vyššie uviedla a ponechá v stave zamestnancov p. Slivku plus 2 osoby za účelom zabezpečenia minim. servisu plavidiel a lodí dlžníka v prístave/vykonávanie nevyhnutných úkonov ukotvenia lodí a plavidiel v prístave/.
SKP zároveň uviedla, že nemá vedomosť o potápaní sa plavidla/túto skutočnosť preverí a doručí stanovisko k uvedenému.
SKP uviedla, že čo najskôr zabezpečí protokolárne prevzatie celej právnej agendy dlžníka/úpadcu ktorá sa t.č. nachádza u práv. zast. JUDr. Šimkovič aj s ohľadom na ukončenie spolupráce, osobitne zvlášť zabezpečí kompletný spis vo veci vytýčeného konania na KS Nitra s termínom09.09.2014 a tieto informácie a podklady doručí predsedovi VV.
Členovia VV v súlade s informáciami SKP požiadali SKP, aby predmetné informácie boli k dispozícii najneskôr k 25.07.2014.
Prítomní členovia VV vzali poskytnuté informácie SKP o jej činnosti na vedomie, a uložili SKP úpadcu, zabezpečiť potrebné úkony súčinnosti 3. osôb pri realizácii odporúčaní vyššie uvedených.
4. Udelenie záväzných pokynov vo veci správy majetku podstaty
Vzhľadom na skutočnosť, že SKP v správe uviedla, že navrhuje ukončiť prevádzku dlžníka vzhľadom na skutočnosť nedostatku práce, a príjmov pre konkurznú podstatu, predseda VV vzhľadom na rozsiahlu diskusiu k uvedenému dal hlasovať o návrhu SKP ukončiť prevádzku časti podniku dlžníka – Vodná doprava ku dňu 20.07,2014 a tým zároveň ukončiť PP po dočerpaní dovoleniek so zamestnancami úpadcu a v PP ponechať p. Slivka plus 2 osoby za účelom zabezpečenia min. úkonov preväzovania lodí v prístave.
Predseda VV dal hlasovať o návrhu SKP ukončiť prevádzku dlžníka.
Hlasovanie:
ZA: 5 veritelia – 5 hlasov
PROTI: 0
ZDRŽALI SA: 0
V nadväznosti na hlasovanie členov veriteľského výboru bolo prijaté nasledovné
UZNESENIE č. 1:
„Veriteľský výbor súhlasí s návrhom SKP ukončiť prevádzku časti podniku dlžníka – Vodná doprava.“
Práv. zast. veriteľa passive house development, s.r.o., uplatnil návrh na priznanie trov veriteľov/členov VV, ktorí sú práv. zast. pri zasadnutiach VV, aby sa VV uzniesol na to, že im patria trovy vo výške 1/6 výpočtového základu uvedeného vo Vyhl. MS SR č. 655/2004 Z. z. v platnom znení o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb za každú začatú hodinu.
Predseda VV dal hlasovať o tomto návrhu s týmto výsledkom:
Hlasovali takto:
Hlasovanie:
ZA: 3 veritelia – 3 hlasy
PROTI: 0
ZDRŽALI SA: 2
Na to bolo prijaté
uznesenie č. 2
„ VV súhlasí s priznanmí náhrady trov členom VV, ktorí sú práv. zast. advokátom, a to vo výške 1/6 výpočtového základu uvedeného vo Vyhl. MS SR č. 655/2004 Z. z. v platnom znení o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb za každú začatú hodinu.“
5.Rôzne
Vzhľadom na doručenie návrhu pred konaním tohto zasadnutia VV zo strany členov VV s výnimkou členov VUB, a.s., predseda VV oboznámil prítomných o návrhu na doručenie žiadosti SKP o zvolanie schôdze veriteľov podľa §34 ods. 2 zák. č. 7/2005 Z. z. ZKR v platnom znení s programom: Návrh na ustanovenie nového správcu konkurznej podstaty
Predseda VV predniesol v časti rôzne tento návrh na udelenie pokynu/žiadosti VV SKP vo veci zvolania schôdze veriteľov úpadcu podľa §34 ods. 2 zák. č. 7/2005 Z. z. ZKR v platnom znení s programom: ustanovenie nového SKP a dal hlasovať o tomto návrhu s týmto výsledkom:
Hlasovali takto:
Hlasovanie:
ZA: 4veritelia – 4 hlasy
PROTI: 0
ZDRŽALI SA: 1 veriteľ/VUB, a.s.
Na to bolo prijaté uznesenie č. 3:
„VV žiada SKP o zvolanie schôdze veriteľov v právnej veci úpadcu DUNAJ PETROL TRADE a.s. Záhradnícka 16, Komárno, konkurz č. 31K/2/2014 konane vedené na OS Nitra, a to podľa § 34 ods. 2 zak. č. 7/2005 Z. z. ZKR v platnom znení v zak. stanovenej lehote s týmto programom: návrh na ustanovenie nového správcu konkurznej podstaty.“
SKP zároveň písomne prevzala žiadosť VV zo dňa 17.07.2014 o zvolanie schôdze veriteľov podľa §34 ods. 2 ZKR s programom: návrh na ustanovenie nového SKP, ktoré bolo vypracované písomne a doručené/odovzdané/prevzaté dňa 17.07.2014 osobne SKP čo potvrdila svojim vlastnoručným podpisom.
6.Záver
Zasadnutie veriteľského výboru ukončil jeho predseda, veriteľ astrum, s.r.o. IČO: 47 180 609, Bratislava, ktorý prítomným poďakoval za ich účasť, pričom správcovi uložil povinnosť zverejnenia tejto zápisnice, ako aj prijatého uznesenia č. 1 zákonným spôsobom v zmysle ustanovenia § 38, ods. 6 ZKR v Obchodnom vestníku.
Rokovanie VV ukončené o 15.00 hod.
V Bratislave dňa 17.07.2014