Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 30K/31/2013

DIOS Slovakia, s.r.o.

  • Úpadca DIOS Slovakia, s.r.o.
    IČO: 36225576
    Gemerská 3 / 0
    04011  Košice
  • Druh Iné zverejnenie
  • Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 10 z roku 2019 dňa 15.1.2019
  • Spisová značka - súd 30K/31/2013
  • Súd Okresný súd Košice I
  • Spisová značka - správca 30K/31/2013 S898
Text

VEC: Konečný rozvrh

Všeobecná časť rozvrhu výťažku

Opis doterajšieho priebehu konkurzného konania v zmysle ust. § 49 vyhl. MS  665/2005 Z.z.

 

Bol speňažený všetok spísaný majetok v rámci konkurznej podstaty.

Boli ukončené všetky incidečné spory.

Boli ukončené všetky excindačné spory.

Boli ukončené všetky ďalšie spory, v dôsledku ktorých môže byť dotknutá konkurzná podstata.

I.

Uznesenie o návrhu na vyhlásenie konkurzu

 

Okresný súd Košice I. v právnej veci navrhovateľa dlžníka DIOS Slovakia, s.r.o., so sídlom Gemerská 3, 040 11  Košice, IČO: 36 225 576 o návrhu na vyhlásenie konkurzu rozhodol tak, že uznesením 30K/31/2013 zo dňa 17.06.2014, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 10.07.2014 vyhlásil konkurz na  majetok dlžníka DIOS Slovakia, s.r.o., so sídlom Gemerská 3, 040 11  Košice, IČO: 36 225 576. Za správcu ustanovil Ing. Jána Simku, so sídlom Kukučínova 14, Košice. Uznesením č.k. 30K/31/2013 zo dňa 02.02.2015 súd odvoláva správcu Ing. Jána Simku, Kukučínova 14, Košice, zn.sp. S1561. Ustanovuje nového správcu podstaty JUDr. Igora Vargu, so sídlom kancelárie: Hviezdoslavova 1234/4, Trebišov, S898. V uznesení súd uložil správcovi vypracovať a predložiť v lehotách správy o stave zisťovania a zabezpečovania majetku úpadcu, pre veriteľov výzvu, aby v lehote 45 dní odo dňa vyhlásenia konkurzu prihlásili svoje pohľadávky.

V zmysle tohto uznesenia správca predložil súdu  v lehotách určených súdom štyri podrobné správy, pričom sa riadil týmto uznesením a príslušnými ustanoveniami zákona o konkurze a reštrukturalizácii  v platnom znení a vykonávacej vyhlášky.

 

II.

Súčinnosť úpadcu

V priebehu konkurzného konania úpadca poskytoval správcovi ním požadovanú súčinnosť, poskytoval správcovi všetky požadované vysvetlenia riadne a včas a podľa potreby sa dostavil i do kancelárie správcu. Za tým účelom správca vyzval úpadcu listami zo dňa 26.06.2014, zo dňa 10.07.2014, zo dňa 30.07.2014 o zostavenie, doplnenie a odovzdanie zoznamov majetku, poskytol vyjadrenie k zapísaným pohľadávkam. Túto súčinnosť v zmysle § 74 ZKR poskytovala aj bývalá pracovníčka, ktorá viedla  úpadcovi účtovnú evidenciu.

           

III.

Súčinnosť tretích osôb

V zmysle § 75 ZKR správca podstaty požiadal tretie osoby o súčinnosť pre toto konanie, predovšetkým súčinnosť poskytli podľa § 75 ods. 2 ZKR polícia, podľa odseku 3 - Katastrálny úrad Košice, katastrálny úrad Galanta, podľa odseku 6 – Centrálny register Cenných papierov, Bratislava, podľa odseku 8 – Telekomunikácie, podľa odseku 9 – poisťovne a ďalšie osoby, ktoré boli súčinné pri dodávateľsko-odberateľských vzťahoch úpadcu. V rámci tejto súčinnosť správca zároveň odhlásil poistenie motorového vozidla odhlásil na Telekomunikačnom úrade mobilný telefón vedený na úpadcu. Ďalej prihlásil odber médií plyn, elektrinu, vrátane revíznej správy. Prevádzku napojil na nutný režim kvôli preskúšaniu a názornej ukážky pre potencionálnych kupcov.

 

IV.

Zmluvy úpadcu

Za obdobie posledných troch rokov ku dňu vyhlásenia konkurzu a dostupných účtovných dokladov správca zistil a štatutárny orgán vyhlásil, že úpadca v rámci podnikateľskej činnosti uzatváral bežné zmluvy týkajúce sa jeho podnikania.

            Z rozhodnutia zo dňa 14.04.2015 v spojitosti s návrhom prokurátora UŠP GP SR zo dňa 10.04.2015, sp. zn. VGP-V-278-1/2015 boli políciou zabavené listiny – účtovné doklady uvedené v zápisnici z vykonania domovej prehliadky zo dňa 20.04.2015 pod. p.č. 1- 34, ktoré sú označené ako listiny, stopy, pre účely trestného stíhania (predstieranie dodania tovarov).

 

V.

Personálna agenda

V deň vyhlásenia konkurzného konania na úpadcu, úpadca zamestnával v pracovnom pomere viac ako 50 pracovníkov, avšak táto agenda nebola správcovi odovzdaná, pri vstupe úpadcu do konkurzného konania. Podľa informácii konateľa úpadcu boli pracovné zmluvy a pracovná agenda odovzdaná pracovníkom, s ktorým bol ukončený pracovný pomer. Po vyhlásení konkurzného konania boli ukončené pracovné pomery s ostávajúcimi  troma pracovníkmi

 

VI.

Prihlášky veriteľov

 

V lehote do 45 dní od vyhlásenia konkurzu, spolu 57 veritelia prihlásili svoje pohľadávky v konaní. Celkom podali prihlášky 71 veritelia prihlásené. Zabezpečené pohľadávky boli prihlásené vo výške 1 924 576,15 €. Zistené pohľadávky boli vo výške 7 706 517,48 €. Popreté pohľadávky 16 000 398,80 €.

 

VII.

Správa o zabezpečení majetku

Správca konkurznej podstaty zabezpečil uskladnenie všetkých hnuteľných vecí úpadcu v rámci jedného skladového miesta, ktoré bolo zabezpečené proti násilnému  vniknutiu tretích osôb. Týmto opatrením bol majetok úpadcu dostatočne chránený pred poškodením, stratou, zničením a iným znehodnotením, pričom výdavky na toto zabezpečenie neboli žiadne. Zabezpečenie hnuteľných ako i nehnuteľných vecí bolo v súlade so zákonom. Účtovnú evidenciu správca zabezpečil prevezením do úschovy mimo objektov úpadcu do Archívnej spoločnosti  a priestorov správcu. Hnuteľné a nehnuteľné veci boli zabezpečené ochranou – strážením objektu strážnou službou a strážnymi psami.

Stráženie objektu strážnou službou bolo ukončené speňažením majetku Horné Saliby. Hurbanovo zabezpečenie tejto prevádzky sa vykonávalo prostredníctvom zabezpečovacieho systému napojeného na mestskú políciu, telefón správcu a konateľky spoločnosti. Za celú dobu boli hlásené len 4 plané poplachy. 

 

VIII.

Súpis majetkovej podstaty

Na základe prípisu správcu podstaty úpadca podľa § 73, ods. 2 zák. č. 7/2005 Z.z. zostavil a odovzdal správcovi do 15 dní od vyhlásenia konkurzu zoznam majetku úpadcu, resp. poskytol správcovi doplnenie zoznamu vzhľadom k tomu, že zoznam bol už poskytnutý pred vyhlásením konkurzu (v rámci predbežnej správy). Súpis bol podpísaný štatutárnym  zástupcom úpadcu a štatutárny zástupca úpadcu v ňom výslovne uviedol, že

všetky uvedené údaje týkajúce sa súpisu majetku sú pravdivé a úplné. Správcom vyhotovený súpis majetku podliehajúci konkurzu podľa § 77 ZKR obsahoval všeobecnú podstatu a oddelenú podstatu, na základe predložených dokladov úpadcom, účtovných dokladov a prihlášok veriteľov a záložných veriteľov – JEAN SYSTEMS, s.r.o., Daňový úrad, UniCredit Leasing, Mercedes-benz, s.r.o. Vecná hodnota - všeobecná hodnota podstaty – hnuteľných vecí  ako i nehnuteľných vecí bola určená znaleckými posudkami znalcami v odbore nehnuteľnosti, stroje a strojové zariadenia.

Súpis majetku správca zverejnil v obchodnom vestníku.

 

IX.

Schôdza veriteľov

Uznesením OS Košice I, sp.zn. 31K/30/2013 zo dňa 02.02.2015 bol súd odvolal správcu podstaty Ing. Jána Simka, so sídlom Kukučínova 14, Košice, zn. správcu S1561.

Ustanovil nového správcu podstaty: JUDr. Igora Vargu, so sídlom kancelárie Hviezdoslavova 1234/4, Trebišov, zn. správcu S898. Správca zvolal vo veci dňa 02.07.2014 OV č. 125/14 prvú schôdzu veriteľov. Podaním zo dňa 24.09.2014 predložil ustanovení správca zápisnicu zo zasadnutia schôdze veriteľov konanej dňa 22.09.2014. Proti uzneseniu č. 2 zo dňa 02.10.2014 podali odvolanie PD Hrušov, Slovenská konsolidačná, a.s.,  Pôdohospodárska platobná agentúra. O odvolaní rozhodol KS Košice, potvrdil uznesenie OS Košice I., zo dňa 02.10.2014. Súd zistil, že prvá schôdza veriteľov zvolaná ustanoveným správcom prostredníctvom OV č. 125/2014 zo dňa 01.07.2014 sa konala v deň, ktorý predchádzal prvému dňu určenému na konanie prvej schôdze veriteľov, a preto rozhodol tak, že táto schôdza veriteľov nebola platne zvolaná a uznesenie č. 1 na výmenu správcu odmietol. Odvolací súd KS Košice potvrdil uznesenie Okresného súdu Košice I., zo dňa 02.10.2014, č.k. 30K/31/2013. Následne dňa 29.01.2015 na základe výsledkov hlasovania na schôdzi veriteľov sa uzniesla na výmenu správcu a navrhla ustanoviť nového správcu JUDr. Igora Vargu, Hviezdoslavova 1234/4, Trebišov. Po preskúmaní veci, súd dospel k záveru, že sú splnené podmienky pre odvolanie správcu Ing. Jána Simku a na ustanovenie správcu podstaty schváleného I. schôdzou veriteľov JUDr. Igora Vargu, Hviezdoslavova 1234/4, Trebišov, zn. správcu: S898.

X.

Zasadnutie veriteľského výboru

            Na prvom zasadnutí veriteľského výboru bol zvolený veriteľský výbor v zložení Veronex, a.s., Martin Jendek, Unda, s.r.o., zast. JUDr. Viktor Sasfai. Na tomto zasadnutí veriteľský výbor určil správcovi podstaty podľa § 92 ZKR spôsob speňažovania majetku.

Druhé zasadnutie veriteľského výboru sa konalo za účelom zaujatia stanoviska prebiehajúceho speňažovania všeobecnej podstaty.

 

XI.

Speňažovanie majetku

1. Speňaženie majetku úpadcu Horné Saliby

Prevádzka Horné Saliby bola speňažená zmluvou o predaji časti podniku zo dňa 18.11.2016.

Predaj časti podniku na základe ponukového konania adresované neurčitému okruhu osôb bez obmedzenia záujemcov a limitmi pre ponuku. Súťažný proces sa riadil záväzným pokynom oprávnených osôb. Súhlas na uzatvorenie kúpnej zmluvy dali všetke oprávnené osoby.

Majetok prevádzky Horné Saliby bol ocenený znaleckými posudkami.

Kúpna zmluva: kupujúci: WE Trade, s.r.o., so sídlom: Cintorínska 9, 811 01  Bratislava, IČO: 48 050 288,  kúpna cena: 805 000,- €, kúpna zmluva zo dňa 18.11.2016

výťažok z predaja rozvrhnutý pomerne percentuálne podľa prihlásených a zistených pohľadávok:

- oddelený veriteľ – JEAN SYSTEMS Slovakia s.r.o.

Schválený čiastkový rozvrh výťažku oddelenej podstaty zverejnený v OV dňa 14.03.2017

príloha č. 1

- oddelený veriteľ – Slovenská konsolidačná, a.s.

Schválený čiastkový rozvrh výťažku oddelenej podstaty zverejnený v OV dňa 14.03.2017

príloha č. 2

- všeobecná podstata – Veriteľský výbor

Schválený čiastkový rozvrh výťažku všeobecnej podstaty zverejnený v OV dňa 14.03.2017

príloha č. 3

2. Speňaženie hnuteľných veci a pozemkov prevádzky Horné Saliby verejným ponukovým konaním:

Spôsob speňaženia – ponukovým konaním, pravidlá vyplynuli výlučne zo záväzných pokynov príslušného orgánu, ktorý dávali súhlas na uzatvorenie konkrétnych kúpnych zmlúv.

Motorové vozidlá

- oddelený veriteľ: Mercedes – Benz Financial Services Slovakia, s.r.o., Tuhovská 11, 831 06  Bratislava (kúpna cena 192 600,- €)

Kúpna zmluva: kupujúci: Invirex, s.r.o., so sídlom: Jégeho 16, 821 08  Bratislava, IČO: 46 278 877, za kúpnu cenu  192 600,- €, kúpna zmluva zo dňa 13.06.2016.

Schválený čiastkový rozvrh zverejnený v OV dňa 29.11.2016

príloha č. 4

- všeobecná podstata – Veriteľský výbor

Kúpna zmluva: kupujúci: SLOVPACK, s.r.o., Jantárová 30, Košice, za kúpnu cenu 24 000,- €, kúpna zmluva zo dňa 13.06.2016.

 

Schválený čiastkový rozvrh výťažku všeobecnej podstaty zverejnený v OV dňa 28.11.2016

príloha č. 5

 

- oddelená podstata:

kupujúci: Pavol Brisuda, bytom: Socovce 15, 038 43  Kláštor pod Znievom,  za kúpnu cenu 8 228,- €, kúpna zmluva zo dňa 08.03.2016.

Schválený čiastkový rozvrh zverejnený v OV dňa 28.11.2016

príloha č. 6

 

Pohľadávka

oddelená podstata – Jean Systems s.r.o.

Kúpna zmluva: kúpna cena 6000,- €, kúpna zmluva zo dňa 15.10.2016.

Schválený čiastkový rozvrh zverejnený v OV dňa 28.11.2016

príloha č. 7

 

3. Speňaženie majetku úpadcu Hurbanovo

Prevádzka Hurbanovo bola speňažená zmluvou o predaji časti podniku zo dňa 05.01.2018

Predaj časti podniku na základe ponukového konania adresované neurčitému okruhu osôb bez obmedzenia záujemcov a limitmi pre ponuku. Súťažný proces sa riadil záväzným pokynom oprávnených osôb. Súhlas na uzatvorenie kúpnej zmluvy dali všetke oprávnené osoby.

Majetok prevádzky Hurbanovo bol ocenený znaleckými posudkami.

Kúpna zmluva: kupujúci: RST Košice, s.r.o.,  so sídlom: Hradbová 19, 040 01  Košice, IČO: 50 856 502, za kúpnu cenu: 150 000, kúpna zmluva zo dňa 05.01.2018

výťažok z predaja rozvrhnutý pomerne percentuálne podľa prihlásených a zistených pohľadávok:

 

- oddelená podstata – veriteľ JEAN Systems

Schválený čiastkový rozvrh výťažku oddelenej podstaty zverejnený v OV dňa 09.04.2018

príloha č. 8

 

- oddelený veriteľ: Slovenská konsolidačná, a.s.                             

Schválený čiastkový rozvrh výťažku oddelenej podstaty zverejnený v OV dňa 09.04.2018

príloha č. 9

 

- oddelený veriteľ: UniCredit Leasing, s.r.o.                                  

Schválený čiastkový rozvrh výťažku oddelenej podstaty zverejnený v OV dňa 09.04.2018

príloha č. 10

 

- všeobecná podstata: Veriteľský výbor                                         

Schválený čiastkový rozvrh všeobecnej podstaty zverejnený v OV dňa 09.04.2018

príloha č. 11

 

4. POZEMKY Hurbanovo

Pozemky speňažované dražbou, dražbu organizoval sám správca. Samotná dražba sa riadila primerane zákonom č. 527/2002 Z.z. Ocenenie majetku zabezpečené znaleckým posudkom a priebeh dražby bol osvedčený notárom. Na spôsob speňaženia bol daný záväzný pokyn oprávnenej osoby.

Kúpna zmluva: kupujúci:

GAMOTA výrobné družstvo Komárno, Hadovská 870

 

Schválený čiastkový rozvrh výťažku oddelenej podstaty zverejnený v OV zo dňa 12.11.2018

veriteľ Daňový úrad SR

príloha č. 12.

 

- všeobecná podstata: Veriteľský výbor                                         

Schválený čiastkový rozvrh všeobecnej podstaty zverejnený v OV dňa 17.08.2018

príloha č. 13

 

Výťažky v čiastkových rozvrhoch boli rozvrhnuté a podľa príslušných čiastkových rozvrhov č. 1-13 veriteľom prihlásených a zistených pohľadávok pomerne podľa výsledku rozvrhu uhradené.

 

Týmito úkonmi bola speňažená celá konkurzná podstata úpadcu.

Zoznam všetkých veriteľov, ktorí sú účastníkmi konania: príloha č. 14.

Výška uplatnených pohľadávok, výška ich zistených pohľadávok, podiel uspokojenia: príloha č. 15.

 

Veriteľský výbor súhlasil s vylúčením zo všeobecnej podstaty, týchto hnuteľných vecí zo dňa 24.08.2015:

- náves GA717YB, inv. č. 10000070, Tatra T148NT, GA 668 AL, Škoda SUBERB, GA 178 CL, AVIA 31T-L, GA 583DM, Udiareň AUTOTERM, por. č. 12, inv. č. 20000043, Odsávačka Bekomat, por.č. 18, inv.č. 4000005, Fréza na miechu, por.č. 19, inv.č. 4000003, Pult Hurbanovo distribučný mix, por.č. 28, inv. č. 2000045, Udiarenská komora MAUTING, por.č. 34, inv. č.  20000047, Udiarenská komora MAUTING, por.č. 35, inv. č. 20000048, Miskový dopravník, por.č. 26, inv.č. 10000087, Etiketovacia linka s prísl., por.č. 36, inv. č. 100000117, odštetinovač, por.č. 14, inv.č. 10000015, odštetinovač, por.č. 15, inv.č. 1000033.

 

Oddelený veriteľ súhlasil s vylúčením z oddelenej podstaty podmienených pohľadávok (všetky odpočty z DPH) a to na základe rozhodnutí Daňových úradov, správnych súdov.

 

XII.

Uskladnenie písomností úpadcu (do medzi skladu, archív)

Správca podstaty uložil – uskladnil písomnosti úpadcu do medziskladu archívnej spoločnosti.  

 

XIII

Konečný rozvrh pre zabezpečeného  a nezabezpečeného veriteľa

V priebehu konkurzného konania keďže to povaha veci pripúšťala správca zostavil čiastkové rozvrhy z oddelenej a všeobecnej podstaty. Návrhy skrátených rozvrhov boli predložené na schválenie príslušnému orgánu  a k dnešnému dňu sú všetky právoplatné a boli zverejnené v Obchodnom vestníku.

Rozvrh výťažku zo všeobecnej podstaty

 

V súlade s ustanovením § 96 ods. 5 zák. č. 7/2005 Z.z. O konkurze a reštrukturalizácii v platnom znení zverejňujem rozvrh výťažku tvoriaceho všeobecnú podstatu nezabezpečených veriteľov.

Vo všeobecnej podstate bola ponechaná záloha na budúce náklady, ktoré vzniknú v súvislosti so správou, speňažením a ukončením veci.

Nerozdelená suma ................ 3000,- €,

- predmetom rozvrhu: 300,- €

- pohľadávky proti podstate: 2700,- €

  (paušálna odmena za vedenie kancelárie)

- súdny poplatok: 0, - €

Celková suma, ktorá podlieha rozvrhu: 300,- €.

Rozvrhnutá medzi účastníkov podľa prílohy č. 16.

 

Z čiastkových rozvrhov boli uspokojené všetky pohľadávky proti podstate, boli uspokojení pomerne všetci veritelia prihlásených a zistených pohľadávok a boli zaplatené súdne poplatky a odmena správcu. Bola speňažená celá všeobecná konkurzná  podstata a z výťažku pomerne uspokojení všetci veritelia prihlásených a zistených pohľadávok (podľa príloh č. 1-13 Konečnej správy – výpisy z účtov), pomerné uspokojenie vo výške podľa prílohy č. 16 Konečnej správy.

Všeobecná podstata: suma speňaženia 102 882,53 €

Oddelená podstata: suma speňaženia 1 063 281,10 €.

Majetok úpadcu zverejnený v OV, tvorí prílohu č. 17 Konečnej správy

Pohľadávky proti podstate tvoria prílohu č. 18 Konečnej správy

Poučenie správcu:

Ako správca konkurznej podstaty úpadcu DIOS Slovakia, s.r.o., so sídlom Gemerská č. 3, Košice, v konkurznom konaní vedenom na Okresnom súde Košice I. pod č.k.: 31K/30/2013, týmto predkladám návrh konečného rozvrhu výťažku pre zabezpečených a nezabezpečených veriteľov v zmysle § 101 v spojení s § 96 a § 98 Zák. č. 7/2005 Z.z. v platnom znení.

            Všetky ďalšie prírastky do podstaty správca rozvrhne podľa výšky priznaných hlasovacích práv. 

            Veriteľský výbor sa vyzýva na schválenie rozvrhu alebo podanie odôvodnených námietok v určenej lehote.

Lehota na schválenie konečného rozvrhu výťažku alebo podanie námietok : 16 dní odo dňa zverejnenia.

Nezabezpečený veritelia majú právo požiadať členov VV o podanie odôvodnených námietok a to v lehote 16 dní, ktorý tak môžu urobiť.

Majú právo nahliadať do konečného návrhu rozvrhu výťažku v kancelárii správcu.

 

 

                                                                                        JUDr. Igor Varga

                                                                                              správca KP

Prílohy: ako v texte